Mitä sisältömarkkinointi on?

sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi on markkinointitekniikka, jossa luodaan ja jaetaan käyttäjille arvokasta ja hyödyllistä sisältöä.

Sisältömarkkinoinnin perimmäinen idea on auttaa asiasta. Asiakkaalle tuotetaan sellaista sisältöä, jota hän haluaa ja jollaista hän itse etsii.

Siis sisältöä, joka kiinnostaa asiakasta.

Content marketing is a marketing technique of creating and distributing valuable, relevant and consistent content to attract and acquire a clearly defined audience – with the objective of driving profitable customer action.”

Sisältömarkkinointia asiakkaan näkökulmasta

Tehokkaat sisältömarkkinoinnin kampanjat perustuvat asiakkaan tuntemiseen. Käytä siis aikaa oppiaksesi tuntemaan asiakkaasi entistä paremmin. Mikä häntä kiinnostaa? Millaisia haasteita tai ongelmia hänellä on? Mihin ongelmaan hän kaipaa ratkaisua? Mikä häntä innostaa? Millaisia arvoja hänellä on?

Mieti myös asiakkaan käyttäytymistä. Milloin hän etsii tietoa sinun palvelustasi tai tuotteestasi? Mistä hän tietoa etsii? Etsiikö hän sitä ehkä kännykällään samalla, kun kävelee kaupungilla? Vai onko ostoprosessi pitkä ja vaiheittain etenevä? Ja millaista tietoa hän tarvitsee, kun hän vertailee eri vaihtoehtoja?

Kun haluat tavoittaa potentiaalisen asiakkaan ostoprosessin alkuvaiheessa, kohdista sisältösi siihen.

Tämä voi tuntua aluksi hankalalta. Kaikista tärkeintä on kuitenkin se, että aloitat sisältömarkkinoinnin ja kokeilet, mikä sinun asiakkaillesi toimii. Tee vaikkapa yksi kirjoitus, jaa se kaikissa mahdollisissa kanavissasi näkyvyyden saamiseksi, ja seuraa, ovatko asiakkaasi kiinnostuneita siitä. Näin saat arvokasta tietoa siitä, mikä juuri sinun asiakkaitasi kiinnostaa!

Esimerkki sisältömarkkinoinnista

Kuvitellaan, että myyt kuluttajille uunipatoja. Perinteisessä tuotteeseen perustuvassa markkinoinnissa mainostaisit pataa itseään, sen ominaisuuksia tai vaikkapa hintaa.

Sisältömarkkinoinnissa tuotteen markkinoinnin sijaan voisit tuottaa käyttäjille kiinnostavaa ja innostavaa sisältöä – vaikkapa herkullisia pataruokareseptejä, joita sinun tuotteellasi voi helposti valmistaa.

Apua sisältömarkkinointiin?

Jos tarvitset apua sisältömarkkinoinnin suunnitteluun tai sen toteuttamiseen, autan mielelläni! Ota yhteyttä verkkosivustoni lomakkeella tai heitä viestiä vaikkapa chatin kautta!

sisältömarkkinointi
ketterä, markkinointi, digitaalinen markkinointi, sisältömarkkinointi, markkinointivinkit

Vinkit yrittäjän markkinointiin!

Tämän osion tarkoitus on tarjota yrittäjälle helppoja ja kustannustehokkaita vinkkejä hänen yrityksensä markkinoinnin suunnitteluun. Aina yrittäjän aika ei kuitenkaan liikene kaikkeen – silloin voit olla yhteydessä minuun. Ensimmäinen kartoituskerta on aina yrittäjälle maksuton, joten ota rohkeasti yhteyttä!

Jaa teksti myös muille!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn