Miksi sisältömarkkinointi kannattaa?

sisältömarkkinointi

Mietitkö sisältömarkkinoinnin aloittamista? Listasin sinulle muutaman syyn, miksi sisältömarkkinointi kannattaa aloittaa. Sisältömarkkinoinnin aloittaminen on helppoa – sitä voi halutessaan toteuttaa ihan itse, jolloin se ei vie muuta kuin aikaasi.

Sisältömarkkinoinnilla saat liikennettä verkkosivuillesi

Sisältöjen tarkoitus on ohjata kävijöitä sinun verkkosivuillesi. Kun julkaiset sisältösi verkkosivuillasi, julkaise ne myös sosiaalisen median kanavissasi ja ohjaa sivuillesi lukemaan lisää. Kun optimoit sisällöt, löytyvät ne myös hakukoneista ja ohjaavat myös sitä kautta kävijöitä verkkosivuillesi tutustumaan yritykseesi. Hyvää sisältöä voivat jakaa myös muut kuin yrityksesi työntekijät, mikä lisää näkyvyyttäsi verkossa.

Seurantatyökalujen avulla voit löytää sinun kohderyhmääsi kiinnostavia sisältöaiheita sekä oppia, mitkä ovat parhaita kanavia sinun kohderyhmäsi tavoittamiseksi.

Sisällöt auttavat rakentamaan yritysmielikuvaa

Kun tarjoat sisällöillä asiakkaallesi mielenkiintoista sisältöä, rakennat omaa brändiäsi. Mitä vahvempi brändi on, sitä paremmat edellytykset on myös myyntityölle: brändimielikuva tukee myynnin onnistumista.

Auttamalla asiakasta sisältömarkkinoinnilla rakennat luottamusta

Ihmiset ilahtuvat siitä, kun voit auttaa heitä ratkaisemaan sen ongelman, joka heillä juuri sillä hetkellä on. Kun sisältösi kohdistuu asiakkaan ongelmaan ja auttaa sen ratkaisemisessa, on luottamuksen avaimet ojennettu. On paljon suurempi todennäköisyys, että asiakas ottaa sinuun yhteyttä, kun olet voinut auttaa häntä jo asiakaspolun alussa.

Sisältömarkkinointi perustuu siis sinun tuotteeseesi tai palveluusi liittyviin aiheisiin, joista asiakas voi aidosti kaivata tietoa. Esimerkiksi erilaiset oppaat ovat suosittuja aiheita. Kiinteistönvälittäjä voi tarjota oppaita ostajalle, myyjälle tai vaikkapa muuttajalle. Kauneudenhoitoalan yrittäjä voi tarjota oppaita esimerkiksi eri ihotyyppien hoitoon.

Ihmiset ovat immuuneja perinteiselle markkinoinnille

Maailmassa, joka on täynnä toistaan houkuttelevampia sisältöjä, on vaikeaa saavuttaa huomiota perinteisellä markkinoinnilla, joka keskittyy tuotteen myymiseen. Tutkimusten mukaan iso osa ihmisiä osaa jättää huomioimatta nämä mainokset kokonaan. Näytöillä vilahtelee pop-up -ikkunoita, liikkuvaa kuvaa, mukaansatempaavia otsikoita ja näyttäviä kuvia. Digitaalinen häly on voimakasta ja huomiosta on kova kilpailu.

Sisältömarkkinointi on pitkäjänteistä työtä

Muista, että sisältömarkkinointi tuottaa tulosta, kun sitä tehdään määrätietoisesti ja pitkäjänteisesti. Pikavoittoja ei kannata odottaa. Sisällöt ovat kuitenkin verkossa koko ajan houkuttelemassa potentiaalisia asiakkaita sivuillesi, ja ne tekevät töitä puolestasi 24/7.

ketterä, markkinointi, digitaalinen markkinointi, sisältömarkkinointi, markkinointivinkit

Vinkit yrittäjän markkinointiin!

Tämän osion tarkoitus on tarjota yrittäjälle helppoja ja kustannustehokkaita vinkkejä hänen yrityksensä markkinoinnin suunnitteluun. Aina yrittäjän aika ei kuitenkaan liikene kaikkeen – silloin voit olla yhteydessä minuun.

Haluatko lisätietoa tästä aiheesta tai muusta markkinointiin liittyvästä asiasta? Varaa maksuton etäyhteyspalaveri kanssani tai ota yhteyttä!