LinkedIniä on perinteisesti pidetty korkeasti koulutettujen ja asiantuntijoiden ammatillisen verkostoitumisen palveluna ja erityisesti rekrytoinnin kanavana. Sitä se on tänäkin päivänä, mutta se on muuttunut paljon noista ajoista ja nykyään se on myös paljon muuta. Se on keino tavoittaa sopivaa kohderyhmää, saada näkyvyyttä, luoda tunnettuutta, rakentaa brändiä ja työnantajamielikuvaa.
Kaiken pohjana on yrityksen oma profiili. Yritykset, joilla on valmiit ja aktiiviset sivut, menestyvät paremmin myös mainonnassa. Profiilia perustettaessa kannattaa laittaa kuntoon nämä asiat:
Muista julkaista sisältöä säännöllisesti: algoritmit pitävät aktiivisuudesta ja aktiivisella julkaisemisella saat enemmän näkyvyyttä. Suositukset vaihtelevat, mutta uutta sisältöä olisi hyvä julkaista vähintään kerran viikossa. Julkaisut kannattaa myös pyrkiä ajoittamaan oikeaan ajankohtaan. Seuraamalla julkaisujen saamaa näkyvyyttä löydät parhaiten toimivan julkaisutavan teille.
Käyttäjien määrä Suomessa kasvaa koko ajan. Tällä hetkellä (tilanne 2021 Q3) LinkedInissä on 1,5 miljoonaa käyttäjää, 33 000 yritystä ja 40 % Suomen työikäisestä väestöstä.
Keskimääräinen Suomessa oleva käyttäjä käyttää aikaa kanavassa kuukaudessa 47 minuuttia.
Millaista sisältöä käyttäjät sitten kuluttavat? Tässä viisi eniten kulutettua sisältöä:
LinkedInissä, kuten muissakin kanavissa, on tärkeää tuottaa kiinnostavaa sisältöä säännöllisesti. Hyvin toimivia sisältöjä voivat olla esimerkiksi:
Seuraajamäärän kasvattamiseen on olemassa hyviä käytäntöjä. Ensimmäinen asia on pyytää työntekijöitä linkittämään yritys työnantajaksi heidän omille profiilisivuilleen. Yrityksen sivulle kannattaa lisätä ”Follow”-painike, ja sitä kannattaa jakaa esimerkiksi sähköisissä allekirjoituksissa ja sähköisissä markkinointikirjeissä. Kutsu verkostosi jäseniä sivujesi seuraajiksi. Linkitä yrityssivusi kaikkeen viestintään ja julkaise palvelussa aktiivisesti. Julkaise laajasti erilaista sisältöä, sillä kuluttajina olemme erilaisia ja nautimme erilaisista sisällöistä.
Uutena ominaisuutena LinkedIniin on tulossa loppuvuoden 2021 aikana ”Product Pages” kaikkien yritysten käyttöön. Sen kautta B2B-yritykset voivat tehdä digitaalisen myymälän valikoiduille tuotteille. Saatavana on esimerkiksi LinkedInin Lead Gen Form liidien generoimiseen, jossa voi kustomoida oman CTA-painikkeen ja tarjota esimerkiksi tuotedemoa, tapaamista tai kokeilua. Product Pages on jo käytössä IT-alan yrityksillä, ja se tulee kaikille yrityksille käyttöön vaiheittain.
Lue myös: Sosiaalinen media markkinoinnissa, osa 1
Tämän osion tarkoitus on tarjota yrittäjälle helppoja ja kustannustehokkaita vinkkejä hänen yrityksensä markkinoinnin suunnitteluun. Aina yrittäjän aika ei kuitenkaan liikene kaikkeen – silloin voit olla yhteydessä minuun. Ensimmäinen kartoituskerta on aina yrittäjälle maksuton, joten ota rohkeasti yhteyttä!
Tällä sivustolla käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi. Eväste on pieni tekstitiedosto, joka tallennetaan tilapäisesti käyttäjän kiintolevylle. Evästeitä käytetään lähes kaikilla verkkosivustoilla, eivätkä sivustot välttämättä toimi kunnolla ilman evästeitä.
Välttämättömät evästeet tulisi pitää sallittuna, jotta voimme tallentaa evästeasetuksesi muistiin. Voit kuitenkin halutessasi estää välttämättömät evästeet selaimesi asetuksista.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.
Sivusto kerää Google Analyticsiin dataa, kuten kävijöiden määrän ja tietoa mistä sivustolle on tultu. Tämä auttaa parantamaan palvelu ja sivustoa.
Googlelle lähetettävä tieto ei ole yksilöitävissä.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!