LinkedIniä on perinteisesti pidetty korkeasti koulutettujen ja asiantuntijoiden ammatillisen verkostoitumisen palveluna ja erityisesti rekrytoinnin kanavana. Sitä se on tänäkin päivänä, mutta se on muuttunut paljon noista ajoista ja nykyään se on myös paljon muuta. Se on keino tavoittaa sopivaa kohderyhmää, saada näkyvyyttä, luoda tunnettuutta, rakentaa brändiä ja työnantajamielikuvaa.
Kaiken pohjana on yrityksen oma profiili. Yritykset, joilla on valmiit ja aktiiviset sivut, menestyvät paremmin myös mainonnassa. Profiilia perustettaessa kannattaa laittaa kuntoon nämä asiat:
- Logo
- Yritysprofiilin banneri eli kansikuva
- CTA-painike
- Toimialakuvaus
- Yrityskuvaus
- Organisaation tyyppi
- Sijainti (kaupunki ja maa)
- Verkkosivujen osoite
Muista julkaista sisältöä säännöllisesti: algoritmit pitävät aktiivisuudesta ja aktiivisella julkaisemisella saat enemmän näkyvyyttä. Suositukset vaihtelevat, mutta uutta sisältöä olisi hyvä julkaista vähintään kerran viikossa. Julkaisut kannattaa myös pyrkiä ajoittamaan oikeaan ajankohtaan. Seuraamalla julkaisujen saamaa näkyvyyttä löydät parhaiten toimivan julkaisutavan teille.