Laskeutumissivu – mikä se on?

laskeutumissivu

Laskeutumissivu on yksittäinen verkkosivu, jonne kävijäsi saapuvat. Sivu rakennetaan nimenomaan siitä näkökulmasta, että potentiaalinen asiakkaasi saapuu sinne ensimmäiseksi klikattuaan vaikkapa mainostasi Googlessa.

Laskeutumissivu on sinulle tilaisuus esitellä ratkaisusi asiakkaan ongelmaan.

Laskeutumissivun tarkoitus on houkutella kävijää suorittamaan jokin tietty toiminto, esimerkiksi ohjaamaan tutustumaan johonkin tuotteeseen tai palveluun, tai vaikkapa tilaamaan maksuton näyte. Tavoitteena voi siis olla esimerkiksi tuotteen myynti, lomakkeen täyttö, sähköpostiosoitteen antaminen tai jäseneksi liittyminen.

Millainen on hyvä laskeutumissivu? Viisi vinkkiä laskeutumissivun luomiseen!

1. Hyvä laskeutumissivu on selkeä

Pidä teksti kokonaisuudessaan lyhyenä ja ytimekkäänä. Käytä otsikko tehokkaasti ja vakuuta asiakas siitä, että hän on saapunut oikeaan paikkaan.

2. Luo laskeutumissivullasi yhteys asiakkaaseen

Laskeutumissivu on sinun tilaisuutesi esitellä verkkosivujesi kävijälle se, miten sinä voit ratkaista hänen ongelmansa. Kerro hänelle, että tiedostat ja ymmärrät hänen ongelmansa. Kerro selkeästi se, miten voit hänen ongelmansa ratkaista.

3. Tee tilaamisesta helppoa ja ohjaa toimintaan!

Tee tilaamisesta tai muusta haluamastasi toiminnosta asiakkaalle mahdollisimman helppoa ohjaamalla asiakas selkeästi haluttua toimintoa kohti. Jos esimerkiksi haluat, että asiakas tilaa sinulta jotain, ohjaa kävijä selkeästi täyttämään sähköinen tilaamislomake ja tee lomakkeesta mahdollisimman yksinkertainen.

laskeutumissivu

4. Poista laskeutumissivusta turhat elementit

Laskeutumissivun on hyvä olla mahdollisimman häiriötön, jotta potentiaalisen asiakkaan huomio kiinnittyy juuri siihen, mihin sinä haluat. Poista siis laskeutumissivusta kaikki ”ylimääräinen”, kuten verkkosivustosi navigaatio tai muut linkit.

5. Muista myös mittaus!

Kuten monessa muussakin, myös tässä pätee se, että kokeilemalla selviää. Parhaaseen tulokseen pääset, kun kokeilet erilaisia lähestymiskulmia ja seuraat ja mittaat vaihtoehtoja ja niiden kehitystä.

ketterä, markkinointi, digitaalinen markkinointi, sisältömarkkinointi, markkinointivinkit

Vinkit yrittäjän markkinointiin!

Tämän osion tarkoitus on tarjota yrittäjälle helppoja ja kustannustehokkaita vinkkejä hänen yrityksensä markkinoinnin suunnitteluun. Aina yrittäjän aika ei kuitenkaan liikene kaikkeen – silloin voit olla yhteydessä minuun.

Haluatko lisätietoa tästä aiheesta tai muusta markkinointiin liittyvästä asiasta? Varaa maksuton etäyhteyspalaveri kanssani tai ota yhteyttä!